TIEDOTE 21.5.2020: Harjoitukset jatkuvat 1.6.

OULUN KARATESEURAN HARJOITTELU JATKUU 1.6.

– Valtioneuvoston uuden ohjeistuksen mukaan urheiluseurat voivat jatkaa toimintaansa 1.6. alkaen varovaisuutta noudattaen. Olympiakomitean ohjeistuksen mukaan seurojen harjoitustoimintaa voi järjestää sisäliikuntapaikoilla 1.6. alkaen lähikontakteja välttäen.
– Kamppailulajiliitot ovat 20.5. antaneet yhteisen ohjeistuksensa seuroille joita OKS noudattaa.
– Oulun Karateseuran harjoitukset salilla alkavat myös 1.6. alkaen kesäaikataulun mukaisesti. Kesän harjoitusajat löytyvät seuran nettisivuilta.
– Karaten nettitreenit järjestetään vielä kerran tiistaina 26.5.
– Uutena harjoituksena tänä kesänä on karatessa junnujen yhteisharjoitus kerran viikossa tiistaisin
– Juniorikaraten molemmat peruskurssit jatkavat yhteisellä vuorolla keskiviikkoisin klo 17-18, kunnes vyökokeen jälkeen voivat jatkaa junioreiden yhteisharjoituksessa tiistaisin klo 18-19.30.
– Peruskurssien vyökoe järjestetään juhannusta edeltävänä keskiviikkona 17.6. klo 17-18
– 11-14-vuotiaiden karaten jatkoryhmässä harjoittelevat voivat osallistua myös aikuisten harjoituksiin.
– Karatessa kesän harjoituspäivät eivät ole teemoitettuja, vaan vaihtelevia yleisharjoituksia.
– Mahdolliset kesätauot harjoituksissa ilmoitamme ennen harjoitusten alkamista harjoitusaikasivuilla

KORONASTA JA HARJOITTELUSTA

Harjoitusten alkaessa on yhä syytä noudattaa erityistä varovaisuutta ja seuraavia ehdottomia ohjeita:
– Sairaana tai toipilaana ei missään nimessä tulla harjoituksiin vaan levätään ja kerätään voimia.
– Pidä huolta hygieniasta.
– Pese kädet huolellisesti saippualla ennen tatamille tuloa.
– Älä kulje paljain jaloin salin käytävillä. Pukuhuoneesta tatamille kuljetaan sandaaleilla tai vastaavilla
– Turhaa oleskelua seuran tiloissa on syytä välttää
– Mikäli se on mahdollista, kannattaa harjoitusasu pukea päälle jo kotona
– Jujutsussa on syytä keskittyä yksin tehtäviin tekniikkaharjoitteisiin ja oheisharjoitteisiin
– Harjoituksissa on syytä pitää riittävä etäisyys.
– Harjoitukset toteutetaan etäisyydet huomioiden ja pariharjoituksia sekä turhia lähikontakteja välttäen.
– Jos joudut yskimään tai aivastamaan, Yski/aivasta hihaasi.
– Toivomme myös, että harjoitusasujen pesua tehostetaan
– Yhteisten apuvälineiden käyttöä tulee välttää
– Kahvakuulaharjoittelussa omien kuulien käyttö on suositeltavaa. Seuran kuulia saa toki käyttää, mutta pidetään huoli että ne putsataan käytön jälkeen. Salista löytyy puhdistusainetta ja paperia.
– Pese kädet myös harjoituksista poistuessasi.
– Vanhemmat muistuttakaa perheenne nuoria näistä asioista.
– Kausi-influenssan ja koronaviruksen osalta seuraa viranomaisviestintää.

Seuraamme tarkasti Karateliiton, Olympiakomitean sekä THL:n ja muiden viranomaisten ohjeistuksia ja tiedotamme tarvittaessa niistä lisää.

THL:n ohjeistusta:https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajankohtaista-koronaviruksesta-covid-19

Olympiakomitean ohjeistusta: https://www.olympiakomitea.fi/2020/05/19/ajankohtaista-tietoa-koronavirustilanteen-vaikutuksesta-urheiluun/

Kamppailulajiliittojen täydentävät ohjeet: https://karateliitto.fi/fi/uutiset/kamppailulajien-yhteiset-ohjeet-seuraharjoitteluun-koronaviruksen-aiheuttamassa-poikkeustilanteessa-1-6-alkaen/

Karatessa ja kahvakuulassa ilman kontaktia tapahtuvaa harjoittelua on helppo toteuttaa. Jujutsussa se vaatii vain hiukan enemmän mielikuvitusta. Tulemme tekemään kaikkemme että harjoittelu tapahtuu mahdollisimman turvallisesti, mutta luonnollisesti päätös osallistumisesta on aina jokaisen harrastajan ja vanhempien oma.

Jos jokin asia askarruttaa tai kaipaat lisätietoa, otahan yhteyttä.

Oulun Karateseuran hallitus